Monday, May 19, 2008

Helping the Bos -Part 2

O San yan paling kanan,pakai uniform kaler biru...

About 10 am,I received a phone call from O San,(Mlm sebelumnya,memang ada ku bermanis mulut dengannya agar menghubungi aku,jika perlu sebarang bantuan,)Selepas mengucapkan selamat pagi,dia terus memberitahu plannya bersamaku pada hari tu,katanya...**nda San,first,we lunch together,then go to M*xis then go jalan-jalan(cari tempat dia kena tipu tu)...Suka2 dia jer buat plan untuk aku...hahahaha..Nasib baik Mr.Hubs izinkan memandangkan dia pun ada hal diluar....



Aku menyuruhnya mengambilku dirumah jam 11 pagi,tapi dia datang jam 11.15..apalah Jepun tak tepati masa...hehe...kami terus meronda mencari-cari lokasi yang dijangka,abis satu KL jalan kami ukur,aku dah la tak sarapan pagi lagi ni,adoi....



About 12 pm we headed to KLCC to get a new M*xis simcard,then we ronda KLCC yang I sendiri tak berapa mahir akan kedudukanya kedai tu,dari ujung ke ujung,atas ke bawah mencari handphone yang ingin O San beli,dalam hati risau jugak la,kalau ada mata yang mengenali aku yang berjalan berdua dengan O San tu,manalah tau kan...

Sebab masa beli handphone tu pun,salesgirl tu sebok pulak bertanya-Tinggal serumah ke?"Uweek...apa punya soalan ni daaa?kalau iye pun serumah,I don't think she has a right to ask?hahahaha...



Lepas beli hp,kami lekas2 keluar dari KLCC,dalam hati bertanya jugak,eh tak nak belanja aku makan ke dia ni?aku lapar ni?aku dah namapak CH*LIES ,rest kegemaranku...ahaks!!Rupanya,ketika melangkah keluar,baru dijelaskan padaku,di KLCC semua makanan tak sedap,jadi dia nak bawak aku makan tempat special..lantas bertanya,aku nak makan Japanese Food atau Western Food,aku OK jer...tapi berkali-kali dia bertanya,lantas ku jawab,We go M@redos la O San,sebab dia selalu cakap kat aku sebelum ni,M@redos served best steak in town,lagipun lokasinya dekat sangat dengan KLCC at Jalan P.R@MLEE jer.



About 3 pm,kami sampai di Argentina Rest itu...kalau lah mak tau aku masuk kat Rest yang penuh dengan beer dan penuh ciri-ciri kebaratan itu,matilah aku...hehehe,masa kami tiba,hanya satu meja jer ada pelanggan 4 org lelaki mat salleh,dan aku,satu-satunya pelanggan wanita dan melayu pula...lantak lah...kat sini pun orang tak kenal aku...woohoo!!While waiting the food to be served,tiba-tiba mata I terpandang kat luar,wajah yang memang I selalu admire(syyyyyyy) baru turun kereta bersama lelaki Mat Saleh,nak masuk this Rest jugak..OMG!!Handsomenya dia...lagi handsome from the print,dressing pun macam model(memang model pun kan?)



Suddenly ,dia lalu tepi out table to go to the Gents,and greet me "Hello" with a very wide smile!!!Macam nak gugur jantung I tau?over ke?hahahaha...but I still control myself,and just say,Hi!!then wave...he wave back!!(Rest tu dia buat macam rumah dia,kuat betul dia bercakap,tak lama lepas tu keluarga dia sampai,ramai!mungkin ada gathering kut...hehehe,kalau tidak I don't mine,to be photod together,tapi sebab orang dah ramai..malulah pulakkan?Apa?siapa yang I jumpa?Tak lain tak bukan Top 10 most eligible bachelor and popular Man in Malaysia,Mr.Astr*nout..S.Muz****har Sy*k*r.MasyaAllah memang handsome diulangi lagi.Tak salah kan bak akata Kak Ja mengagumi keindahan Allah creatures.Subhanallah...



Lepas makan,kami pulang...tapi bila berduaan begini,O San,tidak la pemalu mana,rancak juga dia berbual,aku memang cam sangat perangai boss ku ini,bila semua orang tak ada dalam office tu,baru dia bercakap macam-macam topic,memang misteri lelaki ini,Sukar kutelah perangainya,erm........tapi yang pasti dia akan terus bekerja bersamaku dalam tempoh 2 tahun lagi,and I have no problem with that.Paling ku tak sangka,lelaki pendiam sepertinya,ketika makan bersamanya,dia boleh recall apa-apa kelakuanku ketika di Ph*ket and di HK beberapa tahun dulu...Wah!!Diam-diam berisi dia ni....



Sampai dirumah berkali-kali dia mengucapkan TQ **nda San,aku hanya tersenyum,aku tak kisah menemaninya sebenarnya...provided Mr.Hubs tak marah....



Sampai sini dulu,jangan salah sangka ok?I am not hypocryte after all...hehehe,nak tengok nak gambar Mr.O?jap ye?I carik...

6 comments:

Anonymous said...

Why tak give a call kat I? teringin nak jumpa face to face ngan ABANG O SAN tu.

*** I lap U dear O SAN.

rerama salju said...

aziah,
kasi chance lah aku dating 2 org,dgn O san tu,suka nak masuk jarum tau...syyyyyyyyyy...heheheh...

p/s:aku masih seperti yang kau kenal dulu(pangai mcm kat kedai tomyam tepi asrama..hahahaha)

Anonymous said...

Bersuami biar sorang,
berboipren kongsi ramai ramai.

fahaaaaammmm....

rerama salju said...

yes...aku suka dengan perumpamaan kau ni aziah...kau memang memahamiku...

hahahaha...........

Anonymous said...

Mana lagi ensem, Sheikh ke Apek? hahahaaa....

rerama salju said...

Dr.SMS ni handsome lain....Apek cute lain...
Aziah,
Masa aku baru kerja sini dulu,ada engineer dari Jepun yg dtg sesekali kat sini macam muka Apek kau!!terkujat aku nampak dia masa tu...Nama dia IDAMETSU ....handsome kau!!!hahahaha
berani maut punya entry aku kali ni....hahahaha..sesekali ilangkan stress...

berkongsi rasa ....