Friday, May 23, 2008

Friday's Morning Rambling....

Pagi ni sampai office cepat sangat,jalan tak jem agaknya.Hati pun ceria semacam jer hari ni tak tau kenapa.Alhamdulillah.Tapi yang pasti semalam O San, dah ajak lunch sama-sama hari ni,sebab along this week dia tengok I did'nt go out for lunch,I cakap tak lalu makan,so dia kata"tomorrow we lunch together" woohooo......tapi tadi dia call,dia cakap dia tak masuk office pagi ni terus ke customer place....aisey....hahahaha...

Kerja pun macam takde arini,so pagi-pagi I dah merayap ke blog kak ja,Aziah dan Su,I call my friends, and chatting with my friend, E tru YM,I seldom to this though!!

Talking about E,she is actually my gila-gila buddy in my Secondary days.She's really funny,she's full of idea,she can crack jokes sponteneously,livelly!!But she is very damn good in literature too!!Tapi yang heran tu,dalam pandai2 dia tu,she said she always admire the way I write...erm..OK,She even can memories all my poem wrote way back in svhool days.Begitu sekali dia mengagumi aku...Subhanallah....


Sebenarnya lepas SPM,aku terputus hubungan dengan E,cuma pada penghujung tahun lepas,dengan keizinan yang maha Esa,kami bertemu kembali menerusi forwarding email,bila she recognised my friend M unique name,that was when everything get started.Sampai harini kami masih berhubung,seronok dapat get in touch dengan kawan2 lama ni,segala kenangan dapat dilakar semula,mentelah lagi kami memang "budak nakal"...kena rotan tu memang dah jadi mainan tapak tangan dan betis kami.

Aku ingat lagi E ini tika disekolah,selalu menjadikan aku perantara dengan secret admire yang diminatinya,Paling kuingat adalah AS,kelakar betul kalau diingat,aku perantara,so aku lah yang AS selalu hubungi kala cuti sekolah,baik aku jer yang bercinta dengan AS macam ni...hahahaa.Dia pun memang pandai lagi hensem,namun aku tidak akan mengkhianati cinta temanku itu...sudahnya...AS sekarang pun ntah dimana...

Lagi satu,aku juga merupakan penulis surat cinta tak berbayar oleh E,kala itu E berkenankan seorang pelajar senior dari sekolah lain yang menuntut di Timur Tengah,aku lah pengarang suratnya,E cuma menyalinkanya semula,the rest is history,sebab selepas SPM,kami tidak berhubung lagi,sehinggalah baru-baru ini,E menjelaskan padaku,bahawa kerana suratku itu,telah membawa pemuda itu ingin meyuntingnya!!!WHAT???(Lagi,sekali,baik aku sendiri yang hantar surat tu?hahahaha)tapi E menolak.....tiada jodoh yang ianya...Itulah secebis kenangan,zaman yang penuh kemanisan dan sifat ingin tahu yang tinggi...

Pada E,kuharap kau tidak marah dengan catatan ini,Aku bahagia mengenangnya E,terasa baru semalam catatan indah itu terlakar....Sejarah yang tidak akan pudar,berputar-putar bagai radar,
yang tak kan mungkin dapat dikejar....Indahnya semalam kan E?

2 comments:

Damak Ilham said...

Linda,
Bila yang tertulis untuk ku, adalah yang terbaik buat mu, kan ku jadikan kau kenangan yang terindah dalam hidup ku.....
So touching ...what c i say...
Pastinya Linda, semua kenangan itu masih bermain2 diminda fikiran ini. Apatah lagi saat itu kita bagaikan sebuah keluarga yg bersatu dibawah bumbung asrama ... Pahit, manis , suka , duka seolah merapatkan lagi hubungan kita. Terlalu manis untuk dikenang. Saat aku menjelajah keseluruh bait2 tinta yang kau lakarkan, tanpa aku sedari ada titis kecil mengalir membasahi pipiku yang tak seberapa gebu ni... Linda, tak mampu ku ungkapkan dengan bahasa... tak terucap rasanya ... kau memang seorang momento dan penulis yang baik ..... Sedih siot

rerama salju said...

damak ilham!!(what a name!!)
sesungguhnya apa yang kutulis,lahir dari hatiku yang tulus,apa saja yang terlintas difikiran....bukan mainan perasaan,

aku menulis dari pengalaman,
bukan persis sasterawan,
apatah lagi cendiakawan,
semuanya hanya expresi sebuah kenangan!~!~!

p/s:aku pun suka lagu kenangan terindah tu cah,sangat puitis dan romantis!!awww

berkongsi rasa ....