Monday, March 24, 2008

Kisah aku dan gerai Kopok Lekor 007


Have you heard about "kopok lekor 007".If you are familiar with the Kuala Trengganu area,you must know how popular this kopok is.I knew about this "kopok" about 8 years ago.Reccomend by my uncle who then worked in KT.

This shop is a must stop for me,when I've been to KT.I know the staff there were a bit annoying,but dah kita yang nak sangat kopok tu....redha jerlah...teehee..

Dia punya staff punyalah sombong wa cakap lu...I think I want to left,but I try to be patient,kenangkan kopok ni org kirim,dah la masa beli kopok kering pon kita yang kena ambik dan layan diri sendiri...ni nak beli kopok lekor pon kena beratur lama....pastu when my turn come,tetiba rupanya row yang I beratur tu untuk beli kopok lekor yang dah siap..grrr..

Lepas tu I try to plead politely to that girl,dik,tolong lah akak nak 2 bungkus jer..akak dah lama beratur ni...tapi dengan sombongnya adik tu just tunjuk isyarat tunggu,without a word,yang girl sebelah dia pulak sebok membungkus kopok untuk pakcik ni yang berjumpah 40 bungkus!!!
Then,dengan rasa malunya I merayu pulak dengan pakcik ni,I cakap,blh tak bagi saya 2 bungkus dulu,saya dah lama tunggu....tapi malangnya dia cakap"saya nak balik kl ni"sampainya hati.....budak pompuan tu bukan tak nampak I wait for so long kat situ...tetiba this man come,terus order sampai 40 bungkus..

I cuma beratur salah barisan jer...,mana I know that ada 2 row,I nampak org beratur I pon beratur jerlah,kalau tau tadi baik takyah beratur,(rugi betul,sebab masa dtg tadi row kopok basah takde org!!),lagipun ini,gerai kopok lekor jerlah wei...Buang masa beratur dekat sejam tau..

Hehehe..bila dah diperlakukan begitu...I just left the shop,pastu nangis sebab geram sangat..hahaha..Pastu we bought kopok lekor at the other shop,yang tak kurang sedapnya,cuma takde nama...

So pada sapa2 yang nak berenti beli kopok lekor 007 ni,pastikan anda berada di barisan yang betul,kalau ramai sangat org...just left,don't waste your time,kedai lain pon sama jer sedapnya,

Sorrylah entry ntah hapa2...tapi masa kejadian tu,rasa nak terus masukkan dalam blog ni..hahahah..or maybe I was unfaithfull that time,wrong timing,maybe....

2 comments:

Aziah said...

Again, bahana nak cepat!!

Btw, apa yang best sangat kopok ni? apa beza dengan kopok lekor yg lain? Apasal tak beli untuk aku samaaaaaaaaa.............!!!!

rerama salju said...

entah lah aziah,aku tak tau bila nak tobat...kahkahakhakah...bak kata Syeik Muszaphar Syukor dlm wawancara kat sokabar hari minggu aritu..."saya suka benda yg laju dan pantas"tak minat benda2 yg lambat ni...lbh krg cenggitulah bunyiknya...wakakaka...relevakah alasan ku ini?

OO7?Sedap?mungkin ada kebenarannya,keropoknya lembut,itam kalernya pasal banyak ikan dari tepong....kuah pon sedap,cuma banyak tulang sebab banyak ikan...
ops!!adakah aku telah memberi promosi percuma pada gerai yang aku sakit ati ini??takpelah...tlg org melayu...ahukuhuk...

berkongsi rasa ....