Saturday, March 22, 2008

Jatuh Motor!!

Yes you read it right!!Aku jatuh motor BUKAN menang motor!!

Adoi...sakit badanku...calar balar everywhere,not to mention luka2 di siku dan lutut.....

How's it happen?
like this,Yesterday I want to go to my cousin's house for bacaan Yasin and tahlil,so I wear black abaya(jubah that normally Middle east ladies wear,ala yg terbelah and tak berjahit depan tu,main klip2 ajer...tapi kat dlm tu harus lah kena pakai baju lain kan?)

But before that,I went to my mother house who stay only 5 minutes walking from my home to pick up pulut kuning to be brought to my cousin's house, As usual we always ride on motorbike to my mom's home,because there are always no parking space over there...,suddenly about 100 metre to reach my mom's home,I felt something pushing me,then I Realised that my jubah was already in the rim...and I felt down before the motorbike also felt on me...Ouch!!so painful.

At that time the pakciks around the house start coming and give a hand,while myself on the other hand only left with pants and singlet,after all my Abaya being pull by the motorbike.The Abaya itself dah jadi arwah..memang total loss..koyak rabak...and myself malu dan sakit pun satu hal...

KIta dahlah sakit..Mr.Hubs pulak dok membebel pasal,I tak hati2...grrr!!(tapi malam tu dia gak yang dok rawat and bagi obat!ahaks!!)

Morale of the story..tak yah kelam kabut sangat...berhati2 dijalanraya and malang tak berbau dek non oi....

4 comments:

Aziah said...

First of all, aku nak minta maaf dulu kat kau, Nda. Aku stat baca je, aku dah gelak. Baca lagi, aku gelak gelak lagi..

Aku membayangkan seorang wanita yang sungguh ayu dengan jubah labuhnya... tetiba jatuh motor..tinggal singlet je ngan suar.. kah kah kah...

Nda, sakit ke?

** kejam betul kawan ko sorang ni kan. cam tak de PERASAAN!!! tu la, nak cepat cepat lagi..

Sayang u, Nda.. kah kah kah.
( gelak tak abis lagi ni )

bz bee said...

Huhu.. I feel sorry for you! Sudah baik kah kamu kakak rama-rama?

rerama salju said...

aziah,
ko memang...tapi aku pon gelak gak ngenangkan kejadian jatuh tu!!wakakaka...mak malu siut!!!

bz bee,
lom baik lagi...luka masih sakit,badan pon sakit2 lagi,lebih sakit bila cik abg yg selalu merawatku nak ke luar negara besok....wargh...wargh...double lah sakitku...

Aziah said...

Nasib baik ada cover kat dalam. Kalau tak, esoknya mesti keluar front page yang terlampau lampau. Ehmm...motor dah ok ?

*** Dalam ati " aku yg jatuh, dia tak tanya. G tanya motor aku lak...".

berkongsi rasa ....