Wednesday, January 16, 2008

Kinda new resolution...

I know its pretty late,and today is already middle of January 2008,but new year of Hijriah Year is still blooming rite?

I know that part of my 2007 resolution is not achieve,but yeah..at least,I never give up and still put more hope that I could be better person day by day.

Lately my temper is easily going up...especially to the people who closed to me,instead of taking care of their feeling,I tend to get mad easily and express my anger to them,provided if they make me angry.....So one of my resolution this year is to be more patience,lenient and less talking,to avoid bad words come out from my mouth.

I never create problem to people,never care whatever people want to do,but I do care what people think and talk about me.sound weird?familiar?I just can't ignore them,I will think and think,and think about that whenever possible.I want to change this actually,I want to be ignorance...and stay peaceful,no matter what people might think about me.

One thing I want to change about me is,not to put much hope to the people I ever help,because it tend to make me feel disappointed,in that case,is that SINCERE is the correct word?U know,whenever I help people,I give my heart and soul,not to mentioned the whole bunch of RM,but in return when I need help,(normally is not form of RM)they are kinda not as full heart as I am to help me,If you cant help tru your time or whatever,could you answer me in good manner or at least give me kinda a motivation words,to keep me going to the next level....Arghhhh....I hope too much from people,because I think people has the same thinking and perception as me,and it turn out to be opposite.

I want to avoid people that always give problem to me,ahaks!!u know,such people who always come to you and ask for money...ewwww,I allergic,its not that I'm boasting over here,but that kind of people is didn't know how to manage the life actually,whenever they have money,the spend all the money like its the end of the world.ahaks!!...secondly I want to stay away from the people who always think that everybody is wrong but they are right...I couldn't stand that selfish attitude.It can drive me crazy.In short.I want to stay away from people that can make my head messy...serabut...tak suka...menyesakkan otak,buat semak...I want to befriend with happy people jer....but Off course la when a friend need a shoulder to cry on,I'm willing to be all ears....

That's all for now,
lotsa love:-
JUST ME

12 comments:

Aziah said...

Nda,
Aku nak komen dlm blog ko tapi kata si aziah kena register menda la...aku ni tak suka benda yg menyusahkan diri...aku suka benda yg short cut bukan long cut. Jadi aku bagi komen pakai user id si aziah ni, bole ekkk?

Errr...aku dah baca blog kau, sempat kau karang post baru. Takde keja eekk kat opis pepagi ni? Jgn Nda, nanti bos jepun kau keluau pedang samurai....ketau lutut weeiii! Tu je aku nak ckp. Dah ehhh

Aziah said...

Ehhhh kalut tul laaa. Aku lupa nak bagitau...kokmen yg kat atas tu aku....MekNaniVogueSiot

Aziah said...

KOKMEN? aku tau la you nak kawen nani, apa sebut kokmen kokmen nie....

KOKMEN = C_ _ K MEN...

Kau JANGAN NANI.... Sabar..

Aziah said...

Hawau kau mamayah! Duushhh duushhh duusshhh! Watchaaaa! Ambik kau!

Nda,
Si aziah suka la ckp mcm ni...aku tak suka la....

MekNaniVogueSiot

rerama salju said...

weh apasal gaduh2 dalam blog aku ni?aku halau karang baru tau...hahahaha.....
maknandvougue,
walaupun namamu tidak kau tulis,namun lobang hidumgmu tatap menjadi pojaan hatiku....hahahahaha
wei,korang kan on holiday,pi la joli katak...yg korang pi surf intenet watper???

aziah

C--K MEN tu apa?aku blurr lah oi,maklom la,aku ni kan anak dara...huhuhuhu

Aziah said...

Kau mesti kompius kan bila baca kokmen kokmen kitorang ni. Yang mana satu aku, yang mana satu nani.

I suroh create id seniri, tak nak. Nyusahkan aku je!!

Aziah said...

Nda,
Aku ni IT savvy...hari2 mesti surf internet. Si aziah tak tahu la plak aku...ntah dia reti ke idak. Huahuahuaaa! Aku dah terlebih joli katak kat Langkawi la. Naik kematu tumit kaki aku berjalan shopping satu pekan Kuah. Lots of stuff we could get here with good bargain. Worth buying.

Here in langkawi, there's an eerie virus. I've been attacked by this virus though! Known as 'Virus Sawan Shopping' code number EK63-25!!! Kau ada penawarnya tak? Aku tengah pening nih.

-MekNaniVogueSiot-

Aziah said...

MekNaniVogeuSiot suka bagi kokmen lari dari tajuk tau...

**** orang nak kawen, memang cenggitu...

rerama salju said...

wei korang...
ye korang 2 org yg kat langkawi tu...sebab org lain x tinggal komen pon dlm blog ni,ala2 malu gitu....
aku nak tanya,korang sopin' apa kat pulau lagenda tu?takkan beli barang hantaran kat situ kot?apa barang anta minyak gamat dgn pinggan mangkok...wakakakaka

rerama salju said...

aziah,
aku lupa lak nak tambah,
bab maknanidvogue kita yg suka kuar tajuk,apa baru hari ni kau tau ke?benda ni dah wujud masa zaman Susan ajar English for COmmerce lagi tau.....sebab dia kan dudok sebelah aku...pastu suka sangat tido,malam buat apa pun aku tak tau,nak kata study,aku tak nampak pon dia kat meja study melainkan kak sakinah,takkan tengok tv,sebab tv kita masa tu goyang beb,aerial tak cukup pjg...wakakakakaka

MekNaniVogueWeh said...

Amboi amboi amboi....Nda, kemain lagi ekkk kokmen cenggitu. Kitorang soping sakan weiii. Masa pegi bawa 1 beg, bila balik bawa 3 beg sorang. Aku kalau bole, nak bawak lori kassim baba kat pulau tu. Leh aku angkut sakan! Wakakaka!

Weeiiii Nda, apa brg minyak gamat & pinggan mangkuk! Paling korok, Star Angel Thierry Mugler and set pinggan-mangkuk St. Doulton! Woohoooo!!!Fenin faler hubby-to-be aku tu nanti. Wakakakakaa!

rerama salju said...

daer meknanidvogeu d vass gitu,
mek maraaahh??jangan la mare aku kokmen gitu2,aku kan suka gurau cayang gitu..ahaks!!
3 beg,ko bawak balik?apa ko nak bukak kedai ke balik Msia ni?ce rekemen kat aku sikit,apa yg korang beli...sebab aku pon bakal menyusul nak celebrate b'day aku kat sinun tak lama lagi(nani,ko jgn ingat ko jer blh celebrate b'day kat pulau lagenda tu,aku dah siap booking table lagi nak celebrate kat 'THE LOAF" tau...ahaks!!!)blh la aku pon ikut jejak barang yg korang soping,SUGGEST SIKIT KAT MANA SOPIN' PALING MASYUK SEKALI...tanpa korang menyebut Idaman SUri dgn Ismail group ya???wakakakakak...

berkongsi rasa ....