Wednesday, January 30, 2008

Happy annivessary

Tomorrow 30th JAN 2008,Is mark my 15th wedding annivessary...Pretty fast huh?If I think back,I could'nt believe that I 've been a wife for 15 years now....and with that I dedicated this poem to my dear hubby,whenever he reads this(I didn't know whether he aware about this blog or not....better not)

Yang,
Bagai mimpi kan
kita telah lalui hidup ini
sekian lama...
terasa,
bagai baru semalam kasih termerai...

Yang,
Tiada kata yang mampu lagi kuungkapkan
selain...
moga kasih ini abadi....


Terima Kasih atas segalanya
30012008

Lelaki ini...
kutemui bagai mimpi
ku benci namun sering kurindui...
walau jauh aku lari
walau kemana aku pergi
namun dirinya tetap memburu diri..

Lelaki ini
bagai tercipta untuk diri ini
kerna
walau badai mengahampiri
walau onak berduri
dia jua kusayangi...

Nyatalah dia yang kucintai...
walau hati cuba membenci
Kerana keikhlasan budi
ketulusan hati,menyintai...

Terimakasih tuhan
atas tautan hati ini
aku tidak sendiri lagi,
hati ini terisi.
tidak kesunyian lagi...


Kini aku mengerti
cinta itu tidak datang sendiri
harus dibajai
diselami terus dari lubuk hati

Lelaki ini
Yang hadir dengan berbagai identiti,
sukar dimengerti,
tapi sukar jua kulepas pergi,
kerna kutahu hatinya kumiliki,
kerna tak sanggup kulepas pergi,
kerna tautan kasih ini...

Lelaki ini
yang berkongsi cerita sendu ini
yang memadu kasih ini
yang mengis ihati ini
akan terus kucintai...

Doaku agar kasih ini,
abadi..................

ReramaSalju
30012008

14 comments:

Aziah said...

I wish you both much joy on your anniversary. Hope it will be a day of warm memories to share. May the day ahead be joyous, without a single tears.

HAPPY 15th ANNIVERSARY!!!


*** Nda, I sensitif bab bab anniversary nie. Uwwaaaaaaaa......

rerama salju said...

xpe aziah...
setiap orang lain cabaran dan dugaannya...
and people always see that there is always greener field on the other side...tapi hakikatnya,hanya empunya diri yang tahu...

Bersyukurlah...kerna kita masih punya hari untuk meneruskan kehidupan ini...punya teman untuk berkongsi rasa,punya keluarga untuk untuk berkongsi suka duka dan punyai segalanya yang tiada pada mereka yng tiada....

Tq your wish,moga kita sama2 bahagia....kerana bagiku jua,esok itu masih tak pasti...selagi kita bernama hambaNYA....

MekNaniVogueWeh said...

Nda,
Aku doakan agar hidup kau berbahagia hingga ke akhir hayat bersama Appa. Amboi!!! Berjiwa seni kau ye... tak ku sangka. Ahaks! Bole jadi pelapis A.Samad Said nih.

rerama salju said...

hai nani...dah tua2 ni jiwa makin sensetep la ...dolu2 pon dah ada gak bakat A.Samad Said ni,tapi dolu kan kita layan jiwa muda kita yag huhahuha tak tentu arah tu jer...hehehe

tq beb...Appa masih ingat ko lagi...especially your Curry...hahaha

Aziah said...

Ingatkan Lelaki Ini lagu Anuar Zain. Aku cubalah nyanyi tapi tak masuk masuk gak tempo ngan lirik. Ropa ropanye... poem untuk hubby.. Tak ku sangka ko terlalu sungguh kejiwangan. Ehek..ehek

MekNaniVogueWeh said...

Nda,

Aku masih lagi ingat...kemeriahan kenduri kahwin kau. Masa tu umur kita sweet 19! Ahaksss!!! Muda remaja, slim melim. Kepala otak aku tak ingat de pasal nak kahwin masa tu sebab terlalu awal sgt. Tak kusangka pulak, jodoh aku memang lambat. Cepat salah, lambat pun salah. Hmmmm...

Aziah said...

Sweet 19? Sweet ke? Ye ke?

MekNaniVogueWeh said...

Sibuk la kau! Suka nyampuk. Aku debik kang nangih...

Aziah said...

I heard you dapat special gift from your son...eerrrr.... What is it? What? Beg your pardon? Really?...

Sunway Medical Centre yea... Good boy! Auntie love you, Shahiz.

rerama salju said...

aziah dgn nani...korang memang lawak...my true friends...
Maafkan aku kalau ada kata yg menyingimg kalian...
ah,nape aku sensetep sangat skrg ni ha?
agaknya hormon org umur 34 cenggini kot nani?wakakakaka
eh aziah...ni aku baru pulang dari S.M.C...terus bukak tenet..windu wooo...bye..aku nak tidor dulu...sakit tengkok okeh tidi kat sepital...baru nak elap,nurse ketuk,ambik tempereture lah,mkn ubat la...anak kejut nak kencing larrr..akak tak nyenyak u ols...
sok kita sambung ya...itupun if time permit..INSYAALLAH...

Aziah said...

You And Nani dah 34...DI ULANG.. TIGA POLOH EMPAT.. TIGA POLOH EMPAT.I still lagi 33. Hormon orang 34 ni mmg cepat sentisip..

- menyingimg
- tidi kat sepital
- baru nak elap
- ambik tempereture la

Ikut suka suka dia aje nak eja!

rerama salju said...

wakakakaka aziah..
ko memang spelling teacher...
alah..ko aham2 ayat aku sudah la labu....itu pon ok tau,aku balas kokmen korang....selagi tak bukak blog ni,hati bagai digaru totak?tapi kalau bukak lelama,ada yg kena jelinh nanti...hahahaha

MekNaniVogueWeh said...

Weeiiiiii Mamagayat! Memandai je kata orang ek. Amboi amboi amboi! Mulut tak sayang gigi ke cik kak oi? Dushhhh! Nda, ko jgn risau...biar aku kejakan dia cukup-cukup. Amik ko...dushhh dusshhhh

Aziah said...

Weeiiii MekNani, bila pulak aku ngutuk ngutuk ko ni? CAKAP ! CAKAP!

Sejak sejak dah berpaling blog ni, bukan maen ek lagi ko ye. Akan ku ngorat sampat dapat mamat blog yg ensem tu...

berkongsi rasa ....