Friday, December 26, 2008

Krismas yang lelah...




Cuti hari natal yang kurancang hanya untuk bersantai-santai dirumah semalam,bukan saja tidak menjadi kenyataan,malah aku kian lelah dengan jadual yang padat,sesak lagi menyesakkan.Pagi tu sebelum ke rumah FIL jumpa mak dulu,tiba-tiba mak kata dia nak jalan-jalan kat Putrajaya.Duh!Dihari cuti Awam begini?kataku dalam hati,namun kerana ingin menunaikan hajatnya,aku akur...



Justeru pulang dari umah FIL,kami ke P.J bersama semua ahli keluarga termasuk Tipah maid mak merangkap PAnya,ahaks!Sempatlah solat asar dan Maghrib di masjid P.J tu,mak ternyata gembira,bila impiannya tertunai,Paling memalukan tika kami memasuki perkarangan masjid,kami-aku,adik2ku dan Tipah,semua dikehendaki memakai jubah masjid...waaaa....bukan segan nak pakai jubah tu,tapi nampak sangat pakaian kami ni tak menepati piawaian wanita muslimah...Rasakan kata mak ketawa!.....aku malu betul,adik-adiku itu tak apa lah,anak dara yang muda belia,tapi aku?segannya!aku ingat dengan berbaju lengan panjang dan baju menutupi punggong itu sudah ok....tapi tak boleh,kata penjaga masjid tu,KETAT!!!aduh malunya...so berjalan lah kami dengan jubah tu...but its fun indeed,infact we took many photos of us with that jubah....hahahaha..

So ladies out there....be careful of your outfit,whenever you go to Masjid Putrajaya ya,or should I say everywhere?



Plan kami untuk menikmati makan malan di P.Jaya tidak kesampaian,bila rata-rata restoren yang kuhubungi fully book,nak parking sekitar Al amanda pun penuh,kemudian aku mencadangkan makan Buffet di Sunway Hotel,memandangkan aku bakal mendapat potongan 50 % menerusi promosi kartu kreditku.So dari P.Jaya dah pun aku buat tempahan untuk 12 pax itu.Setibanya di The Atrium(rest'name) namaku tiba2 tak ada dalam list,geramlah pulak,dah la nak cari parking punya bercinta,alih-alih REst lak full house,...rest. lain pun penuh jugak....manusia pulak punyalah ramai kat SP tu,so end up kami makan kat SR.Kesian mak ayah dan ahli rombongan makan tak sempurna.(And that is the reoson why I avoid to go to attraction place nor shopping complex during this wee hour or festival seoson,packed everywhere...rimas!and I also did'nt like last minute plan...tapi pasal nak happykan parent..takperlah...)

P/s:Maha Besar Allah,Benarlah kata-kata yang bermaksud "Barangkali kamu tidak menyukai sesuatu itu,tapi itulah sebenarnya yang lebih baik bagimu,(something like that)Tau tak sebab apa?Sebab,Nasib baik booking rest tu tak ada nama I and rest tu pulak full house,rupa-rupanya,lepas tu baru I tahu that on Christmas Day ,no Discount will be given!Phew!lega,kalau tak sure 4 figure jugak RM aku melayang tak fasal-fasal.

I'm going north area tonite.Hope to see Kakja there.To all happy holiday.Selamat Menyambut Maal Hijrah,moga kita bisa berhijrah menjadi lebih baik dari hari ini Amin...Jangan lupa baca Doa awal dan akhir tahun this Sunday ya.Kalau sapa yang tak ada doanya.Doa tu ada kat blog Sadi.

Salam Ukhwah,
Just me

No comments:

berkongsi rasa ....