Wednesday, February 13, 2008

Direct Selling agent

I never like direct selling nor multi level marketing.Especially the forcy type...err...vencisssssssssssss....kalau setakat tunjuk catalog jer ok lagi,ni yg suruh cum paksa kita jadi member yang tak tahan tu.

Last night after Maghrib,my other half told me,that someone will come to our home tonight,he might be selling someting like machine...arghhhhh..sudah,it might take hours i bet,So,I told my hubby that I'll be out of the house when he is coming.(I called Mr.G=G FOR GUEST)

At 8.pm sharp,Mr.G called that he was about to park the car...apalagi aku pon cabut arr sepantas kilat bawak few books with my son to my untie house next door.Accompany my son doing his homework/study there.Left my hubby at home...hehehe..how cruel I am rite?I did prepared a jug of orange squash beforehand though,incase the guest is thirsty...ahaks!!but end up my hubby just served Mr.G with drink packed only...hahaha...


About 11,hubby did sms me telling the guest was left,we are free to go home now....haaaa...home sweet home,normally at this time round we already sleep safe and sound,but today at the wee hours,my son have to rearrage his book for tomorrow's class...very irritating...(but,well... it not always happen,linda)

What make me really mad was when I saw my bed in chaos condition,all the comforter and pillow is not at the place...argggggggggg...ini sudah lebihhhhhhhhhhhhh...rupanya mamat ni buat demo vacum atas katil aku....pleaseeeeeeeeeeeee...katil we ols bersih tau...(pasal jarang tidor situ...ahaks!!!)memandai betol..terus la Mr.Hubby kena jerit..I cakap nape bagi dia masuk bilik...
dgn tenang jer laki aku jawab....dia nak buat demo.....erm...malas nak gaduh,baik aku tidor...

The end...

hubby kata-dia bagi org tu dtg,after cannot stand the callsfrom this guy (who happen to be his best friend/client Mr.F's friend)thousand reoson were given,but being thicskin they are...apa dia pedulik....lagipon my hubby nak jaga hati Mr.F tu la kononya,and nak bagi salesman tu peluang mula berniaga katanya...tolong sesama melayu...layaaaaaaaaaaannnnnnnnn..memang part ni,aku bagi markah penoh kat laki aku...bravo-baravo....grrrrrrrrrrrrr

9 comments:

Aziah said...

I penah keje kat MLM company 3 years ago. But I tak buat sales, I cuma mendemokan diri I aje untuk new product. And I always jadi model ( mangsa, as well ) coz depa nak carik muka cam cina... cheh!

rerama salju said...

org siam lah pulakkan?wakakaka..

ko tau aziah,
ada kawan aku beria2 nak dtg jumpa aku masa aku kuar sepital aritu,aku ingat iyelah nak melawat aku....rupanya nak jual direct selling..........warghhhhh...mak nangis,dok lama lak tu kat umah mak...aku sakit la woiiiii masa tu

Aziah said...

Dapatlah aku membayangkan keboringan yang melanda diri ko masa tu..

Layan tapi mata ko mesti turun naik turun naik..

rerama salju said...

tu kadang aku hangin dgn org direct selling ni....muka tebal and suka memaksa.....tak suka tau...

jahat aku nikan....ASTAGFIRULLAH....

Aziah said...

Some of them mmg suka paksa ( macam aku ).Others, ikut suka la nak beli ke tak ( cam aku jgak ). Nda, I nak jual barang kat u ni. Direct selling. Jom kita jumpa. I datang umah you mlm ni ye.

** kalo u tak de, i cari u kat umah sebelah yek.. i tau u mesti ada kat situ. wakakaka

rerama salju said...

setan kau...wakakakakaka
kalau ko yg dtg...
aku tau la nak ayat ko balik hahahahaha

Aziah said...

Mana MekNani? Dia dah berpaling blog..

Kecik ati mak, nyah..

rerama salju said...

ni mesti penangan mat saleh ni....wakakakakaka

Aziah said...

Nasib baik ada si Aziah tu. Ada gak penyeri umah Nda nie...

berkongsi rasa ....