Monday, February 11, 2008

Adoi!sakit perutku!!!

True...its very pain,salah makan kah?Today is the 2nd day...hadoi...,But I still come to work,as last week I've taken few days of A.L....malu la beb,asik nak cuti jer kan?

Now,I want to recognised,What actually caused this stomachache..It is food poisoning for sure.Erm..let me think,a day before I had breakfast at Restored SYed in SS15 Subang Jaya,my meals was Beriyani Ayam and Teh o ice limau,in the evening I only chewed the chestnuts that I bought from Langkawi the other day.And dinner I had err Mee Tomyam,otak-otak,fresh orange and bandung special at jalan 222 PJ,its Yummeh....!!!Oh,I also tasted my hubby charkewteow,which mixed with "kepah" instead of normal shell(kerang) .

So is it posibble it comes from that kepah?(sebab dolu2,penah makan kepah...org lain mkn ok,tapi aku berguling2 sakit perut)but my other half makan ok jer....

That's my report for today,better than nothing right?So no heavy meals for me within these few days...Rasain...

On the other note....my son.also down with fever....haiyaaaaaaaa ini budak,asal balik berjalan jer demam...ni yg tak malas ni..tadi tak pasal2 papa dia kena sound manja dgn akak,pasal dia ajak pi Bandung lagi,ahhh tak payah,tunggu our son betol2 sihat,baru blh pk pasal nak jalan mana..
Tapi Cherating and TElok Cempedak memang best pon....ahaks!!

10 comments:

Aziah said...

Its not kepah or tipah or food poisoning. Its all about you lupa baca bismillah aje kut.

*** Jgn marah aku Nda. Aku anak yatim piatu..

rerama salju said...

betol la tu aziah....
aku ghase memang aku lupa baca doa makan ....kesian kepah tu dipersalahkan kan?kan?kan?kan?

Aziah said...

You nak g Bandung pulak? Asik berjalan aje ...

Saje nak bagi jeles lagi la tu.
Menci I !

Aziah said...

Nda, tolong la betulkan date and time kat blog u nie. I alert menda menda cam nie. Stress la tengok..

MekNaniVogueWeh said...

Nda,
Ko sakit berak2 eh? Sah le tu, masa ngadap makanan ko tak baca bismillah. Hihihii! Aku pung ada kena gak last year. Been warded for 3 days! Aduhhhhhh! Mak tobat tak sanggup tinggal kat spital...

Errr, Nda...jom kita plan gi shopping2 kat Bandung. Mau ka? Aku tgh gila berjln ni.

rerama salju said...

Aziah,
ko tau kan how sempoi I can be....memang benda2 kecik ni,aku tak ambik pot....hehehe...date tu kalau aku teringat aku betolkan lah k?ala...ko ni jgn la serius sgt la ruilex la beb....byk benda lain la kita nak pk....pilihanraya nak dekat dah ni..

nani and aziah juga....
Bandung?aku bukan kenan sangat,sebab aku rasa tak banyak benda yg aku kenan kat sana..FOS memang la bersepah2 tapi dgn size badan aku yg kecik lagi comel ni...nothing much I can buy..tapi aku dengar pasar dia macam2 kain ada jual..cantik lagi murah..aku tak pergi lak aritu....
kalau nak pi pompuan2 syok gak I bet,my friends over here pon ajak gak...tapi aku tau...laki aku musti tak bagi punyalah....dengki la tu....
aku kalau pergi pon tunggu anak aku betol2 sihat..dia tu sensetep...tak blh panas sgt,nantui demam....itu macam kalu paling cepat aku akan pergi bulan 6,paling lewat bulan 12...taim cuti sekolah...ada mau joint ka?aku ada kenal supir kat sana....

Aziah said...

Supir tu bekas boipren aku..

rerama salju said...

oooo bekas boipren kau....patut lah parah benar aku nengok mamat tu sekarang...ahaks!!

Aziah said...

Mana tak parah, dia frust pasal aku tak nak kawen ngan dia.

Mak tak rela jadi pompuan Indon nyahh....

rerama salju said...

lagipon boroi la aziah...tak kenan aku...hahahahaha

berkongsi rasa ....