Friday, May 29, 2009

Colours of life...

Sepanjang minggu ini,hidupku seakan tidak keruan,semua benda bagai menuntut perhatianku,aku jadi kurang fokus dengan apa yang aku lakukan...hingga mendapat teguran dari Mr.Hubs...aku malu *sigh*sepatutnya dalam apa jua hal,dialah yang menjadi keutamaanku,bagai terkena panahan halilintar, aku bagai baru tersedar lantas memohon keampunannya...

Banyak benar perkara berlaku seminggu ini,satu-satu,dan aku pula terlalu ingin memberikan cahaya kepada mereka yang sedang kesamaran saat ini,walau aku cuma punya kederat yang terhad,terkadang aku lelah jua...justeru hanya Doa yang mampu kupanjatkan,agar mereka yang perlu perhatianku ini,diberi perlindungan oleh Allah s.w.t

Walau terkadang langkahku pengkar,namun aku rasa bertuah,kerana saat aku lemah begini,begitu ramai teman sejati yang tak putus-putus memberi semangat untuk ku segera bangkit dan terima ujian ini dengan redha.

Alhamdulillah,jiwaku makin tenang,kebergantunganku pada yang Esa kian padu,hanya padaNYA tempat aku mengadu.Nyata,Allah Maha Mendengar lagi Maha Mengasihani.Segala yang berlaku ada sebabnya.Itu aku Pasti.Paling melegakan aku bila The son telah menunjukkan prestasi menggalakkan dalam pelajarannya,disaat aku tidak punya daya menemaninya belajar,Aku tahu semua ini adalah dengan bantuan dari Allah s.w.t.Kerana jika Dia mengkehendaki sesuatu,maka Jadilah....


Begitulah kehidupan ini,aku yang suatu tika dulu,terasa akulah insan paling gembira,yang punya segalanya,punya keluarga bahagia,direntap satu-satu nikmat itu oleh Allah s.w.t agar aku tidak terus terleka dengan sandiwara dunia yang penuh pura-pura ini.Kusyukuri dengan ujian ini.Moga cahaya Ilahi ini akan berus menerangi hati...Amin...Ya Rabil Alamin....

3 comments:

Kakak said...

Dalam hidup ini, ada masanya suka, ada masa berduka...Semoga Nda semakin tenang dan tabah menghadapi apa juga dugaan.

rerama salju said...

T.Kasih kakak,
saya kian mengerti erti kehidupan ini,bila diduga begini,saya makn bersedia menghadapi seribu kemungkinan...InsyaAllah....

Granny Hani said...

dugaan dan ujian hidup lah yang mendewasakan kita..hadapilah dengan tabah kerana tidak ada makluk Tuhan yang tidak diduga dan Tuhan tahu kemampuan setiap makluknya dalam menghadapi ujian dari Dia..

berkongsi rasa ....