Wednesday, April 9, 2008

Salam Takziah...

Innalillahiwainnailahirajiuunn....
Siapa yang meninggal?I did'nt know him personally,but I just came accross about this news yesterday while opening virtual friends Fotopages.

Aku terkesima,kerana arwah meninggalkan seorang balu yang kukira sangat muda(I think born in 1980,based on her FP title) dan anak 2 yang masih terlalu kecil.Yelah,bila ajal memangil tiada satu saat pun dapat kita tunggu lagi,dan tida siapa yang tahu bila kah ajal akan menjelma.Justeru,kita yang hidup ini digalakkan mengingati Mati,kerana Matilah yang paling hampir dengan kita.Dan biasanya manusia yang selalu mengingati Mati ini,tenang jiwanya dan sentiasa akan melakukan amalan terbaik dalam hidupnya,tidak cinta dunia hatinya....

Pada adik Erna,although I did'nt know you,tapi kita tetap saudara sesama Islam,and my heart goes with you.Salam Takziah,kuucapkan padamu dan juga anak2.Semoga Tabah menghadapi hidup ini.

Her link is http://anakbunga80.fotopages.com/

Aku masih terkedu....
Al-Fatihah......

3 comments:

Anonymous said...

Takziah. Alfatehah.

kak ja said...

Salam Nda..Allah swt jadikan kita dari setitis air mani.. Sepjg kehidupan di dunia, diujiNya kita dgn pelbagai dugaan yg sepadan dgn tahap kemampuan kita.. Itu janjiNya, Dia maha mengetahui setakat mana daya tahan kita.. Dan kemudian diujinya pula kita dgn kematian utk menilai siapakah di antara kita yg lebih baik amalannya...(maksud ayat 2 surah Al-Mulk)...Dan setiap masa kita perlu melihat dgn penuh jujur ke dlm diri kita dan bertanya, "Sudah baikkah amalan kita?"

rerama salju said...

aziah...
I got to know that arwah was a lecturer @ UPM,aged 29,accident konvoi bikers,Benarlah...ajal tak mengenal usia...

kak ja,
Kata2 Kak ja sungguh menginsafkan kita,Tq for the encouraging words kak...

berkongsi rasa ....