Monday, September 8, 2008

Pertemuan didunia cyber ini...

No Doubt,with all these IT thingy,semuanya bagai dihujung jari....semua berita up todate..nak apa.semua clik jer....Tapi yang mengharukan aku adalah...teman-teman yang kutemui melalui cyper space ini....esp tru this blog,FP and FB.I do admit,I'm a blog hopper ,but as a "rerama" myself,I touch and go aje...tak singgah lama-lama,unless blog yang I rasa menyentuh hati I jer.And I feel blessed dengan kehadiran teman cyber ini,bertukar cerita...menambah ilmu dan berkongsi pengalaman suka dan duka....and I still admit that this blog is not a meaningful and beneficial one,melainkan curahan sekelumit lingkaran hidupku sahaja...Aku tidak bisa menulis article berat,kerana aku punya ilmu yang terbatas,justeru blog teman-teman kujadikan panduan
bagi merungkai segala ketidakpastian....

Sungguh tak terduga....dengan dunia IT tanpa sempadan ini,berjaya menemukan aku pada juniorku kala bersekolah menengah dulu...W.Sungguh dirinya selalu kukenang,dan sering teringatkannya.Manakan tidak,tika aku dalam Ting 3,W ,Ting 1,aku tak tau apa istimewanya diriku ini,sehingga dia sanggup membont*ti aku kemana saja aku pergi!Aku rimas!!!sehingga terkadang terpaksa menyorok bawah katil teman lain untuk menghindarinya...Aku tidak membencinya,tapi aku memang benci jika pergerakanku terbatas...ku ingin bebas! lagipun aku jua punya teman sebaya yang perlu perhatianku....

Aku akui jahat betul aku tika itu....aku simpati pada W,namun teman2 yang lain,sedaya upaya mencari jalan agar W membenciku,agar aku tidak diganggu lagi,aku tersepit....aku ingin berkawan dengan semuanya,namun W menuntut lebih dari itu,mahukan aku sentiasa bersamanya,prep,surau,waktu lapang..Oh..tidaaaaaaaaakkkkkkkkk!!

Justeru,aku ingat lagi waktu kali terakhir dia kedormku,aku hanya diam membisu....aku tak sampai hati nak berterus terang....lalu teman2ku yang lain yang menerangkan entah apa pada W.Sejak hari itu,W membawa hati....bila bertembung denganku,dia menjauh,aku tahu dia membawa hati,aku tidak bermaksud menjauhinya...cuma,berilah aku ruang-ruang kosong untuk aku isi bersama temanku yang lain....

Namun aku tau,W sering mengintai-ngintai keadaanku....Sehinggalah baru-baru ini,bila tiba2 takdir menemukan aku dengan W dialammaya ini,melalui ruang paling popular dialam cyber tika ini, W menjemputku ke halaman cybernya itu...lalu bermulalah lembaran membuka sejarah silam kami.

Aku sedih,bila dia berkata...Saya tahu kak...dulu saya comot...semua orang taknak kawan dengan saya....lalu kujawab,W,zaman sekolah dulu sapa yang tak comot...."tapi saya lain kak...Kucuba cungkil,apakah yang mebuatkannya selalu ingin berada disisiku dulu...katanya...sebab..u are witty,very understanding,friendly and very fair to everyone...."(bukan mengata...tapi waktu tu,W ni mmg budak nerd...penampilan tu letak no 10...dia hanya belajar,belajar dan belajar,manakala kumpulan kami,konon2nya paling outstanding masa tu,budak-budak comot....sorrylah,tapi bukan aku!jiwa aku tak begitu,aku memandang semua makhluk Allah adalah sama,jadi sesiapa yang menghulurkan tangan persahabatan,kusambut dengan baik,cuma................janganlah mengongkongku)Tak kusangka,di usia sementah itu dulu,W dapat membaca sikap manusia....

Aku terkedu,kerana W masih mengingati lagi tabiatku,malah katanya aku peminat setia Amitabh Bach*an,tang ni,aku tak ingat pulak,tapi kalau ia katanya...takkan salah pulak!She's one good lawyer now!tapi sebab dah tak larat dok berperang dalam court,dia baru jer bertukar kerjaya di sektor perkhidmatan awam....and The Ugly Duckling ini sekarang ,dah jadi one charming lady!macam cerita UGLY BETTY pulak ya?hinggakan,bila ku tunjukkan gambarnya pada teman2 lama,semua tidak dapat mengecamnya...Maha Besar Allah...

Puas kupohon maaf,atas sikapku padanya dulu,tapi dia tetap berkata..Akak tak salah....saya faham keadaan saya tika itu,dan saya tetap sayang akak macam dulu...banyak benda yang kami catch up balik pada pertemuan cyber ini..tanpa kecanggihan dunia IT ini,mungkin aku tidak bisa menemuinya..And Yes,atas kesibukannya bekerja,dia masih single hingga saat ini.Moga cepat kau bertemu jodoh W.

14 comments:

SaDi said...

very sweet memories... ;)

azizi said...

salam,

heh...heh....heh teringat zaman sekolah dulu, .... mcm tu jugaklah.
;-)

rerama salju said...

Sadi,
sweet ya?phewwittttttttttt....
banyak lagi yang masyuk...segan nak citer kat sini,budak nakal katakan...*lol*

Azizi,
hahaha...masa sekolah memang ler...kita kasi chancelah masa tu tak matured lagi...n mcm2 benda nak explore!!

Anonymous said...

Linda,

Tetiba teringat laks apa yg pernah aku buat dulu. Nakal betul aku ye.. Kalau kau bertegur sapa dgn W sampai kan salam aku padanya dan salam kemaafan jua kupohon. Ya Ampun....

rerama salju said...

Cah,

kau masih wujud diblogku ini ya?but as a silent reader yourself?tapi akan muncul,bila tiba2 terasa cerita tu ada kena mengena dengan diri?hahahah....teruk betol perangai geng kita dulu Cah,nasib baik W tak saman kita sekaranag...hahahah..

and u know what?dia kata,saya dah lama lupakan sejarah silam masa disekolah,saat dipulau rakan2...saya ada hidup baru dan saya dah maafkan semua orang.I believe ,she's one strong lady,macam dolu2 jugak...

ahhh kenangan.....kau tau cah,sampai skrg pun dia masih mengintai2 keadaanku Cah!Pelik benar kah aku ini????

kak ja said...

Tingat zaman skolah kja dulu.. mesti org ingat kja jenis sombong, kwn dgn bebudak kelas pandai je.. Pdhal kja ni, dlm kaki gelak pun agak reserved skit orgnya.. berkawan dgn classmates je n cuma seorg dua dr kelas lain.. Cuma kebetulan kja duduk kelas teratas..Skg rasa nyesal gak...

rerama salju said...

hehhehe,
zaman sekolah memang macam2 kan kakja,Tapi I ni pelik sikit,I boleh kamceng dengan ramai orang dalam satu masa...boifren pun sama!
cabutttttttttttttt...........syyyyyyy!!!matilah statement berani mati!

Aziah said...

Aku bercakap on behalf W : saya sedar diri saya kak. comot, tak lawa orang tak nak kawan ngan saya. Tapi sekarang, bila saya dah jadi lawyer, dah bergaya dah cantik, baru orang perasan kewujudan saya. SAya merasa sunggu kecil hati dgn kak linda dulu. Walaupun K linda peminat amitabh bachan seperti juga saya, kita ttp ada perbezaan. Bezanya adalah sekarang saya telah menjadi lawyer yang berjaya..kak linda pula menjadi lawyer juga.loyar burukk...

ko marah ngan statement ni Nda? aku tak pedulik.. tutup mulut tu bila ko ketawa berdekah dekah!!

** nak add dak lawyer tu kat FB.

Aziah said...

chop! nak tambah sikit:

Ko ramai pakwe yek? nanti ku bilang sama Appa.

kitt said...

citer2 lama tu la yg bt kita lebih appreciate hidup skang.. (huish..ayat aku...)

anyway, Selamat menjalani ibadah di bln Ramadhan...

..lama x singgah,tetiba tringt "reramasalju"...dah maju skang,ade lagu laguan..

ngahaha.

rerama salju said...

Aziah,
Bukan aku yg taknak kawan dengan dia dulu....tapi geng aku....!ahakS!

sebab dia tau keikhlasan hati akulah,maka dia add aku untuk jadi "friend"nya dia FB ini,tapi msg2nya hanyalah private msg,yg hanya aku dapat baca sorang...yelah,malulah dia,kalau her current friends now tau keadaan dia masa sek. dulu kot...hehehe...

ko tau kan,aku masa belajar dulu pun sama,geng pnb aku kamceng,budak2 atas pun aku kamceng gak....hahahaha....makan 2 beb!!

pakwe?mana ada....main-main ajer..buat penyeri idop!nasib kawen cepat labu!!kalau tidak tak taulah...
nak kasik tau appa?hahaha..aku rasa dia taulah..pasal tu,sampai arini dia x caya aku...huhuhu..syyyyyyy....

Nak kawan dengan W tu?cubalah,kalau dia nak accept...hahaha

rerama salju said...

salam a8jnme,
nyampah!ingat dah lupa kat kita...kita tertunggu2 jugak awak datang tau...kita ingat awak dah akan datang lagi...berkat Ramadhan ni,tetiba awak ingat kat kita ya?hehehe...kita dah banyak kali tukar lagu tau!

Salam Ramadahan to u 2!Semoga bertambah amalan dibulan mulia ini ya?

Awak tu,cepatla buat blog,kita nak dtg umah awak pulak,ok?

Aziah said...

cuba duduk duduk umah pulak. kemas umah ke, buat kueh raya ke, gantung langsir ke... ni Asik nak merayap aje tau.

p/s : free tak nx week? jom dating ngan Sue. jom le.. aku rindu gak kay ko ni.

rerama salju said...

umah aku takde langir la aziah!serius!
umah org pemalas gitulah kaedahnya...senang baitu...
weekend aku,setiap Ramadhan Al-Mubarak tu dah full la beb!

kem salam dgn su yg manih tu ya!jgn lupa ambik gambau dan masukkan dlm blog hang ya?

berkongsi rasa ....