Wednesday, September 3, 2008

Kena TAG lah pulak...

I've been TAG by my new fellow blogger pal sadi.

The questions go like this.easy peasy maa...

Nick name:
1.Debab-masa kecik bila mak kejutkan bangun tido
2.Nda - most of my friends & relatives
3.Yang & ma - dear hubby
4.Rerama salju - in this blog,tak tau mana dapat tetiba je,poped out from my mind masa nak buat blog ni.
5.Along - my siblings

Anda seorang yang......
1.Easy going
2.Understanding - U know what?I boleh jadi macam orang yang I am communicate with,like,kalau dia tengah bersedih,I turut sedih,kalau dia org Utara,I bantai ckp utara,kalau dia cakap pasal agama,I pun ckp jugak(base on my limited knowledge lah!)kalau dia pemalu,I akan buat dia selesa dengan I,kalau dia becok,I larikkkkkkkkkkkkkkk...hahahaha just kidin'.
3.Loving - Esp to my family and friends...
4.love to give - Yes,I like to buy people a gift,especially when I know the person need it or may like it.OR at least I'll give my love to them....by hug & kisses or with my kind words.
5.Asik nak cepat jer,- Yucks! even bab kawin pun nak cepat!Duh!
6.Senyum sokmo - You seldom see me in sour face!
7.Tak suka membazir - Like thinking thousand time kalau nak beli benda mahal tu,worth it ke tidak?and kalau terbeli benda yang I tak perlu tu,I always give it to other people,kalau masak tu,esp kat umah Mak,I akan buat sistem FIFO,First in First Out..so takde benda yang akan busuk dan terbuang dalam fridge tu.Unless overlook!
8.Punctual - Jangan berani janji sama gue...kalau lu suka nak lambat2...wa benciiiiiiiii.....kalau tak lu extend time bila janji dengan gue...nak jumpa kul 10,lu ckp kul 11
9.Boleh jadi kelakar ,boleh jadi serius....kira hormones tak balance lah ni...*lol*
10.Cepat bosan

Favourite Food.
1.Sambal ikan
2.Thai's food
3.Chinese Food
I'm not really into fast food though!

Favourite Song
Err it will be endless lists...but let me name few,
masa kecik:minat gak dengan semua lagu headwind..."segalanya berkemungkinan"
remaja:Taman Rashidah Utama....(adalah sebab...huhuhuhu)
dolu-dolu:"This House"nyanyian Tracey Spencer,mega hits 3 tengah malatop time tu,banyak kali beli kaset ni,pasal kalau tak ilang kena cilok dek kwn2 hostel tape kaset tu putus la oi...pasal asik pasang jer...hahahaha..teruk betul kan?I love all songs dlm megahits3 tu sebenarnya!
few years back :suka lagu berhenti berharap - shiela on 7 & pastikan - CT Nurhaliza
skrg :kekasih gelapku - Ungu....syyyyyyyy

Favourite Colour
Black,White,Pink and Blue

Sikap yang buat anda bengang....
1.Selfish
2.Lembab
3.Tak tepati janji
4.Ambik kesempatan....eii tak suka!
5.Suka membebel....oi cakap sekali jer lah oi!
6.Bossy and asik nak marah2 je..lu boleh bla....
7.bila tengok org muka masam...eii....nyampah!rasa org tu marah kat kita je..hehehe

3 benda yang mesti ada dalam handbeg
1.Wallet full of cards
2.My handphone!(ops!I forgot to bring it today!)
3.My medicine pouch(astma pill,inhaler,panadol,vicks,etc!)

Kali terakhir anda menangis...........
Tak ingat, pasal jarang menangis...ahaks!
Tapi rasanya adalah dulu,pasal geram sangat dgn Mr.Hubs
warghhhhhhhhhhhhhhhhhhh!!!Ya..Ampun!

Oooo suka,? gelak-gelak...now you know my secret,its your turn,And I now,TAG you...Yes,You who read this....

Here is the rules to follow:-(but I'm not a good follower I know...)
1)Answer the questions....publish in your blog
2)Add a link to the person who TAG you
3)Seggest at least 6 other blogs
4)Add links to those on yours
5)Leave a message for your candidate on their blogs


3 comments:

Anonymous said...

hahaha..bab nak cepat, yg tu aku setuju sgt. Banyak jugak persamaan kita Nda. Rasa cam reflect to myself la pulak.

err..aku baca ni, kira kena tag la yek. ish! nak buat cammana ni?

rerama salju said...

aziah,
apa tunggu lagi,jangan buat2 tak tau lak!!
pastu jangan cengkelat...buat betul2,mengaku sajerlah....macam aku,nak cepat tu pun aku ngaku,malu lah oi sebenarnya!

Anonymous said...

mana boleh reveal semuanya. Mesti ada privacy. aku kan artis...

berkongsi rasa ....