Friday, January 22, 2010

visiting embah (in the ward)

Embah (my granny) being hospitalised since last Sunday due to so many elderly sickness lah.She hates hospital,and keep bugging us to bring her back...huhuhu....so to cheer her up,we do visit her everyday.Her bed is always full with her anak cucu,not like her counterpart (other patients next to her)

Embah is sharing her rooms with 3 other patients about her age.I am sharing with you guys,their photo taken yesterday ok?
Old Chineseman ni kena bungkus tangan dia,sebab kalau tidak ,abis segala tiub tu nak di cabutnya....kelakar gak....tapi kesian sangat sebenarnya....macam manalah kita bila dah tua nanti ye?
Ni my Grandma(embah) sedang disuap makanan oleh cucunya(my cousin).Katil ni paling meriah,sampai selalu kena halau dgn pak guard*lol*

1.MULUT SAYA BERBAU
tolong cuci mulut saya
2.KULIT SAYA MUDAH PECAH
saya perlukan Ripple Mattress
3.JIKA KULIR SAYA KERING
saya perlukan losyen
4.JIKA KUKU SAYA PANJANG
tolong potongkan kuku saya
5.SAYA SELALU SEMBELIT
kerana saya selalu baring saja

Notes di atas tu di tampal kat belakang katil patients yang tak ada pelawat.So kita yang datang melawat orang lain ni,digalakkan tolong mereka-mereka ini.
Sedih pulak tengok atok-atok ni.....
Popo (nenek) ni pulak asal kita datang,mulalah terjerit-jerit suruh suapkan dia makan.Tau,dia bukan nak makan sangat,tapi nak manja....huhuhu....sian la pulok.....

Pulang dari Hospital,bermacam-macam benda bermain difikiran.Buat embah,2-3 hari ni tak dapatlah cucunda berziarah sebab nak ke luar daerah......Semoga embah cepat sembuh...AMIN

2 comments:

:: NbC :: said...

sedihnya tgk org2 tua, but diorg bernasib baik ada anak cucu. Mcmana lah org yg idup sorang2 nanti (mcm i ni :-( )

rerama salju said...

jangan cakap macam tu Pinky....Esok lusa pasti ramai yg menemani...InsyaALLAH....

I believe org baik mcm Pinky,sentiasa dirahmati ...

berkongsi rasa ....