Tuesday, January 12, 2010

Day without Plastic Bag

Last Saturday,been to my favourite store Guardian,to buy my monthly toiletries needed which I need desperately.

Off to the cashier,I've told that "today is No Plastic Day"..so no plastic to be given, if you insist one,you need to pay 20 cents per piece.But being "penny pincher" me I'd rather carry all these stuff my self,without plastic bag,I hugged them all....huhuhu(bukan kede.....taknak membazir pd benda yg tak sepatutnya kan?)So,remember,if u go shopping on Saturday in Selangor,be ready for your own shopping bag....otherwise you'll charged for the plastic bag.They just started the Eco friendly campaign this year.
I have 2 collection of Eco-friendly bags.And gonna to keep it in the car,in case if I need it on Saturday.(wink-wink)The pink one(I am ecofabulous) I got it from Parkson for Free,after spent certain amount there.
The other one,which is more sturdy and bigger ,I bought it from Carrefour Medan last year...can you read it?"Bersama Rayakan Ulang tahun Carrefour ke 10....Gunakanlah kembali tas belanja Anda...Satu langkah peduli untuk masa depan bumi...."

So sama-sama kita kurangkan penggunaan plastik OK?bukan mintak plastik lebih kat adik cashier,buat jadi plastik sampah kat umah kita ya?heeeeeeee

6 comments:

kak ja said...

Psssttt!! terpegun tgok brgan keperluan bulanan yg iTTew.. Dah dkt 13 thn tak pakai, rasa tingin plak!! hahahah..

rerama salju said...

kakja...
tingin ka?keperluan yg ittew pun kita jarang-jarang guna,about once in a 3 months...sampai bila ada org kat dlm peyot pun tak tau...huhuhu

cakapaje said...

Salam rs,

Oh yeah! Eco-friendly is back in town! lol! ;D

Semoga rs dan keluarga sihat sejahtera ya :) Jemput le ziarah saya di flickr. Ada link dia kat blog gambar saya tu :)

rerama salju said...

Salam CA,

Alhamdulillah saya sekeluarga sihat adanya...skrg jugak sy dtg melawat CA ye?TC CA!

:: NbC :: said...

jom amal hari2 Linda, bw je shopping bag tu hari2 mcm kami di sini - sayangi bumi anda :-)

rerama salju said...

OOO kat sana dah lama mula ye?Yes,good for the environment....:)

berkongsi rasa ....