Wednesday, February 11, 2009

Kalau itu yang tertulis...

Last weekend,,selepas dapat tau yang ESQ training yang I apply to join tu telah tak di approve oleh management,I redha,walaupun ada sedikit kekecewaan,tapi I tetap bersangka baik,mungkin ini bukan my rezeki dan ada yang lebih baik menanti nanti.But then,I had two occassions waiting,satu pergi Istana untuk hitea Diraja bersama Mr.Hubs and FIL,hati I berbelah bagi ,nak gi ke tak?kalau tak pergi,bila lagi,nijerlah peluang nak jengok istana,kalau pergi,I rasa I takde matching clutch and heels(biserlah perasan,macam org nak tengok!)with that short notice,tak "sompek" den nak carik semua tu,baju dah On..erm cemana ni?


Dan yang kedua,nak gi kelas belajar jahitan kreatif di Komp 3C.Its FOC! Semuanya waktu dan tarikh yang sama,mana satu nak pergi ni ek? petang tu,tiba-tiba I mendapat panggilan dari ahli jawatankuasa ESQ training bertanyakan bolehkah I hadir ke Hotel H.Inn sekarang?memandangkan ada peserta menarik diri pada saat akhir.Tanpa berlengah lagi I terus ke tempat kursus,seterusnya menjawab persoalan kemanakah harus I pergi esoknya,Yes!No Istana and No sewing class.Titik. Lega sebab 2 persoalan itu telah terjawab.

Maka bermula dari jumaat hingga ahad lepas,I 've attented the course,The beautiful course yang telah membungakan perasaan indah dihati I saat ini.(mudah2an tiada titik noktah,AMIN!)Course yang kepingin I ikuti sejak kali pertama diperkenalkan pada I lewat 3 tahun yang lalu.Tapi asik I tangguh2kan,kerana biayanya yang agak mahal itu,kerana hati ini tika itu tak dapat memastikan adakah worth it pelaburan itu nanti.Namun untuk permulaan biarlah I hantar my son berkursus dulu,yang kosnya separuh dari kos orang dewasa.Alhamdulillah walaupun tidak drastic,tapi The son sedikit demi sedikit semakin menyerlah sikap penyayang dan perihatinnya pada insan lain.Wallahua'lam...Walhamdulillah..

Maha Besar Allah,Dia tak akan pernah menghampakan Permintaan hambaNYA.Bila Koperasi Negeri yang I sertai membuka peluang kepada 100 ahlinya,untuk menyertai course tersebut dengan percuma.Peluang yang datang ini tidak I lepaskan.Namun saat I dah perasan nama I terpilih,hari Khamis,sehari sebelum course berlangsung,tiba-tiba I terima surat dari Ibupejabat,menyatakan Dukacitanya nama I tidak terpilih.Pun,I tetap redha..mungkin bukan rezeki I agaknya,sambil I mula merangka jadual alternative untuk I isi hujung minggu itu. seperti diatas tu.

Ketika appointment kelas jahitan sedang dibuat,tiba-tiba talian my HP lak berbunyi,mengatakan I terpilih menggantikan peserta yang tidak hadir.Subhanallah...Terpilih jua akhirnya..setelah bermacam halangan tiba!Inilah Rezeki yang Allah janjikan.Semuanya sudah tertulis.So,without any single cents I step in to the hall with hope that Allah will drop al-hidayah in my heart. AMIN







I read this book,long before I attend the course,Now I'm in d midst of reread this book again,to have better understanding and get the diff feeling before and after attending the course.To all kids who want to join the course,this is the detail,its worth it,I tell ya.InsyaAllah.My two new friends Aisyah....same name and from same state Perak.

The registration counter,outside the hall

Last but not least my supportive 'CIK ABE"who ferry me in and out daily without fail and nagging,instead ,support me all d way and came in d late evening to fetch me and not to forget to snap a photo of me and friends(and his too) there!

No comments:

berkongsi rasa ....