Wednesday, August 27, 2008

Welcome to the World Qasih Zulaikha....

Semalam...kuterima sms dari teman baikku yang dia telah selamat melahirkan baby girl di Pusat Perubatan Glen*gal Ampang...Aku gembira...tak sabar-sabar rasanya untuk kutemuinya dan mengucup dahinya bagi meraikan detik paling gembira dalam hidupnya itu.

Teman baikku dari sekolah menengah ini,memang setia bersamaku,walau tika aku melangkah kealam gerbang perkahwinan dia masih lagi bergelar mahasiswi,namun kerana ingin mengutuhkan lagi persahabatan kami,aku kenalkan dia dengan teman Mr.Hubs yang kebetulan temanku jua....maka berkasih lah mereka...justeru itu,kami berempat selalu dating bersama,lantaran tika itu,aku jua hanya bertemu Mr.Hubs diwaktu hujung minggu saja,kerana aku jua bergelar pelajar ,yang hanya dapat pulang ke rumah kala hujung minggu....

Namun tiada jodoh antara mereka,aku pula masih belum dikurniakan cahayamata....Maha Besar Allah,saat dia mula bertemu jodoh,aku pula disahkan mengandung....Alhamdulillah suami temanku ini(F),sangat penyayang serta baik orangnya...sangat cocok malah sebaya dengan Mr.Hubs hingga mereka bisa jadi teman baik sepertiku dan F.Masa berlalu.....anak kami masih satu....seorang lelaki....justeru jenuh kami berubat agar dikurniakan zuriat lagi...

Kata kami...mungkin Allah dah takdirkan kita hanya punya seorang anak....Tak mengapalah kataku....Dan kami bernah berkata...Mungkin antara kita akan stress kalau ditakdirkan salah seorang antara kita hamil dulu......Takdir Allah....setelah puas berusaha....setelah cahayamata sulung berusia 9 tahun,akhirnya F hamil lagi...Alhamdulillah,aku tumpang gembira,tiada langsung nada stress dihatiku seperti yang pernah kami guraukan,walau kutahu F cuba sedaya upaya,cuba menyorok perasaan over exitednya kerana bimbang aku terluka....Tidak teman,aku tidak bersedih....malah aku gembira untukmu,kerana aku tahu.....ini semua adalah takdirNya....
Cuma....ya...cuma aku kasihankan suamiku yang semakin berusia itu...(macam lah aku tak kan?hahahaha)

Aku gembira F,atas kehadiran Qasih Zulaikha semalam,nama yang kau beri sebaik kau tahu dirimu hamil,dan nama itu kami sekeluarga simpan kemas,sejak hari pertama kau memaklumi kami 8 purnama yang lalu....

Pohon maaf kerana aku belum punya waktu menziarahimu...Semoga sejambak bunga yang kukirim tadi,dapat menjadi pengganti diri kami,sementara kami menziarahimu yang entah bila ini.....Kau tau F,sebaik mengetahui kau hamil anak perempuan....setiap kali kuterpandang baju-baju comel dan mungil itu,setiap kali itulah aku membelinya untuk Qasih Zulaikha....tak sabar rasanya menghadiahkan baju-baju ini untuknya...apatah lagi melihat dia memakainya....

Pada Qasih Zulaikha....izinkan untie berkongsi kasih denganmu nak......

sayu seorang aku.....

4 comments:

~~ casper~~ said...

Kak, ur time WILL come InsyaAllah....HE knows d best kan...pray for you gak...amin amin amin.....

kak ja said...

Salam Nda,
Kja doakan satu hari nnt, ahli keluarga Nda akan bertambah.. Kja tau camna Nda rasa.. Kja yg 'kosong' selama 6 bulan je dulu pun dah naik suspen kalau2 Abang tu jadi anak tunggal..

Yakin je dgn segala perancangan dan ketetapan Dia Yg Di Atas Sana...

Anonymous said...

macam mana perasaan you begitulah juga perasaan I. Same boat cuma bezanya u still have a chances to get a baby (** ). tak macam I.

Apapun friend, prefer quality then quantity ( just to comfort ourselves).

Congrats to F for a new born.

rerama salju said...

Sue and Kakja,
Tq for you Doa and understanding...
Amin..Amin..Amin..Ya..sesungguhnya Dia lah yang maha mengetahui...

Aziah,
Entahlah terkadang aku OK...cuma terkadang kala angin sayu datang,begitulah aku...
Dan doaku...
agar kau temui pengganti lebih baik dari semalam...dan kita dapat menambah ahli keluarga ya?
InsyaAllah...We're still young right?yeah...yeah...!!

berkongsi rasa ....