Wednesday, June 25, 2008

Phew!! Its over

Inilah ole-ole ataupun Omiyage kata org Jepun,yang Izaki San beri semalam,too bad I tak boleh nak telan,walau dia kata halal,so I distribute to my collegue here.

I'm quite busy for this couple of days,Preparing reports and all sort of documentation to be present to visitors from Japan who visit us in the office Yesterday.(Mereka dalam rangka lawatan kerantau Asia,melawat cawangan pejabat kami)The most important is I have to prepare myself,with whatever question that might pop out from that guys,3 of them to be exact,all Japanese,1 of them is my MD who based in Sin*apore.

So,selagi depa tak mai kat opis ni semalam,rasa nak buat apa pun tak boleh,pegang tu tak kena,buat ni tak lepas....berdebar sokmo,padahal I knew one of the visitor tu who happend to be my GM based in Sin*apore about 8 years ago.Iz*ki San,very nice and polite guy,he even joint our co tour in Chia*gmai way back in 1998.Tapi takut lah kan, sekarang ni dia dah jadi orang no.1,di seksyen kami di Hiroshima,risau jugak dia dah berubah.....

Alhamdulillah...kala wajahnya,terpacul dipintu....terus dia menjerit namaku,**nda San,how are you,long time no see....Hai kataku..Ohisashiburi nee...kataku berbahasa basi.....kemudian menyerahkan sebuah paper bag padaku.."Hait...omiyage **nda San".."Arigatou Gozaimasu"kataku...diikuti aku dikenalkan pada seorang lagi pelawat dari Tokyo yang sangat manis orangnya,matanya cantik kata temanku S...hahaha sempat lagitu......senyum jer dia,kukira dia tidak fasih berbahasa Inggeris...This is a sweet introduction kataku dalam hati....jadi kegusaranku jatuh 50 %,cuma risau kalau ada soalan-soalan tak terduga saja....Dimeja meeting,aku asyik terdengar namaku disebut-sebut oleh 4 lelaki Jepun itu termasuk O San,risaunya aku tuhan saja yang tahu...Lucky!they did'nt ask me to joint the meeting!

Alhamdulillah,tiada pertanyaan luar jangkauan yang dilontarkan,rupanya kedatangan mereka lebih kepada technical part,fuh...lega sungguh....Bila masa untuk pulang,aku dan temanku S,serba salah sebab mereka nampak masih rancak berbual jadi aku terpaksa menanti 10 minit sebelum mereka pause seketika sebelum minta undur diri...Beria-ria semua gentleman bangun dan menghulurkan tangan untuk bersalam sambil berharap dapat jumpa lagi dilain masa..."hait jya mata" kataku tersenyum.

Pagi tadi,O San masuk office dengan wajah berseri-seri ,lantas kutanya"ada tak apa2 complaint dari visitor tu semalam?"takde jawabnya..tapi Thail*nd office macam-macam complaint,Mereka kata KL office buat kerja uptodate,rupanya monthly priliminary report yang kuhantar setiap bulan ke MD ku itu lah antara yang menjadi bual bicara gentleman itu semalam,lantas mencadangkan aku ke Ban*kok office untuk menunjuk cara kepada staff disana how to prepare such report.Mak taknakkkkkkkkkk.....Ei...tak suka nak pergi sana,Tapi takper,akan kuberi alasan paling bernas jika arahan dikelurakan kelak...

Tapi dalam hati,aku sedikit gembira bila hasil kerjaku dihargai...rupanya ada yang menilai,patutlah setiap bulan,selepas aku emailkan reportku pada GM ku di Singapore,dia pasti akan forward kan kepada semua regional office/boses yg ada cawangan diseluruh dunia,pastu dia mesti akan cakap 'Tq **nda San for preparing this report"kusangka semua office prepare report ni,rupanya hanya aku dan Spore office jer,patutlah beria-ria dia ucap Terima Kasih...ermm..barulah kufaham...

Last word...Thank You Allah...

8 comments:

Aziah said...

congrats! walaupun ko dipuji, montot ku pun terasa jugak kembangnya and Mr Raj too!

Bestkan bila kerja kita mendapat perhatian and pujian dari management eventhough niat kita buakn untuk dipuji. Yang lebih penting, kerja siap and up to date.

*** tak lama lagi, ada lah orang naik pangkat. Amin.

rerama salju said...

AMIN....aMIN...MASIN LAH MOLOT KO AZIAH....hahahahaha

setakat pangkat mak tak heran,sebab mak ber4 jer kat opis ni,nak tayang dgn sapa pun kan?hahaha..yg penting kalau kasik mak gaji lebey sikit mak syukur gak lah,dapat mak consider angan2 nak beli LV...hahahahaha

Eeeiii rindunya aku dgn Mr.Raj aziah.....

Sebenarnya aku buat report tu sebab itu kerja aku,aku buat jerlah,tapi aku tak sangka lak budak2 opis negara lain,ada yg bebal,degil taknak buat...itu jer kesahnya..bukan aku terror pon...hehehehe

Anonymous said...

Nda, ko ajar la aku buat repot. Aku tak reti.

rerama salju said...

kan aku cakap aku pon tak reti buat....ko ambik course la aziah...

woohoo

MekNaniVogueWeh said...

Nda, ajau la aku buat report tu sama. Ada serupa mcm buat report pulis tak? Bontot aku pun terasa kembang ni weeehhhh

rerama salju said...

Nani COACH,

Dah beli beg COACH baru ko nak dtg sini ek?apa kabau lahabau kerebau?
tayang sikit kat aku beg COACH ko tu,mak nak layan jeles....hahahahah

la,report aku gitu2 apek jer...korang kan dapat distiction bab Accounting kan?sure lah lagi masyuk report kowang kan?

Basically report aku,its kinda analysist a/c tuk particilar month jer...korang ni kan,sajerlah tu nak bagi tutttttttt aku tambah kembang kan?padahal korang lagi terror..
mak hangin ni nyah!!

Aziah said...

pergh! itulah dia dialog dialog orang account!!!

** Nda, Mek Nani, teringat aku dialog2 ni masa kita study dulu. Aku rindu Mr Raj..

MekNaniVogueWeh said...

hahahahahaaaa!!! alaaaa, handbag ciput je. C'mon! it's just a handbag, nothing much. tgn aku gatal miang nak perabih duit, aduhhhhhh!!!

ajau la aku camne nak buat report gitu2 apek, nda! aku ni bab report analysist acc kalut sikit....ntah hape hape yg aku tenyeh. ikut suka aku je. sudahnya? aku pulak yg kena ajau kat BOD...sebab depa tak phm sepatah hape pun. ada ka patut? muahahahahaha!

berkongsi rasa ....