Tuesday, January 13, 2009

Buat anak-anak di Sempadan Gaza...











(atas permintaan seorang teman yang juga silent reader,Norish,yang meminta aku mencoretkan sesuatu buat anak-anak,saudara seagamaku di bumi Palestine...Nukilan serta Doa ini buat kalian...)
...

Anak-anakku,
Aku tahu sengsaramu,
Aku saksikan jeritanmu,
jeritan merintih sayu,
jeritan meminta bantu,
namun,apa dayaku...
Terlalu jauh tangan ini
untuk menggapaimu...

Anak-anakku,
Aku pilu,melihat deritamu,
Aku merintih melihat kesakitanmu,
saat kau menguit-nguit menahan sakit
akibat serangan Israel laknatullah itu..
Aku sayu melihat kau kehilangan ibu,
Tiada lagi tempat mengadu,
namun penuh hempedu...
Hidupmu penuh ketakutan,
Penuh kegusaran....
Tidurmu penuh igauan,
Penuh kekacauan,
Tiada lagi harapan....

Anak-anakku,
Aku simpati dengan penderitaanmu,
Hidupmu diselubungi tragedi ngeri,
Bedilan senjata itu dendangan telingamu,
Darah mengalir itu pandangan harianmu,
Lalu membangkitkan semangat jihad dihatimu...
Ampuni aku tuhan,aku tidak berdaya melakukan apa,
Melainkan secebis Doa,agar episod lara ini segera tamat.
Kasihani mereka Ya..Allah,
Selamatkan mereka Ya..Allah...
Sesungguhnya Kaulah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang,

Anak-anakku,
Kalian bangsa terpilih,
Sesungguhnya,tidak Allah turunkan sesuatu
itu dengan sebab...
Sesungguhnya Dia Maha Mengetahui,
Tentu ada peringatan disebalik semua ini,
Syahidlah kalian...
Moga selepas ini ada sinar bahagia yang menanti....
jika tidak disini,
tapi di sana PASTI....

Just me
130109

PALESTINE RELIEF FUND

Cash/Cheque Payable to MERCY MALAYSIA
CIMB Account No :1424-000-6561053

Semoga Allah s.w.t membalas sumbangan anda dengan balasan setimpal.AMin.

An-Nisaa(4) Ayat :40,bermaksud:
'Sesungguhnya Allah tidak menganiaya seseorang walaupun sebesar zarah,dan jika ada kebajikan sebesar zarah,niscaya Allah akan melipat gandakannya dan memberikan dari sisi-Nya pahala yang besar....

Wallahua'alam.....

8 comments:

Anonymous said...

Semoga ada sinar kembali di bumi Palestin.

rerama salju said...

InsyaALlah aziah,

seperti bersinarnya kembali hidupmu saat ini....Aminnn...

Anonymous said...

aik..lari tajuk kat aku pulak. by the way, please pray for me.

rerama salju said...

aku kan selalu camtu,kakakaka...
tulah sapa suruh ko tak remind aku,fokus nda,fokus,jgn kuar tajuk,kakakaka

Anonymous said...

Terima kasih diatas coretan ini. Sayu hati tatkala bibir ini membaca bait-bait puisi yang di lakar. Jerihnya penderitaan ini ... Syukur pada tuhan kerana saat ini kita masih lagi boleh memeluk, mencium, memarahi , memanjakan anak2 kita. ... Semoga ketenangan buat mereka tiba sebelum banyak lagi nyawa yg tidak berdosa itu terkorban ... amin

rerama salju said...

ya norish...
Hanya Doa saja yang dapat kita panjatkan....

kak ja said...

Palestin oh Palestin.. sedih, marah, geram... BP oh BP...

(Aziah tgh bahagia ek, Nda?? Kja tumpang hepi..)

rerama salju said...

kja,
kita doa sama2 ya kak..AMin...pak pung...pakpung...

berkongsi rasa ....