Friday, October 24, 2008

When my luggage is ready....

Macam biasa,bila luggage I dah ready...adalah yang mogok kat umah tu,Duh!Padahal dah bagi greenlight before,and ini adalah tour ku yang keberapa belas,tapi dia masih agak sukar menerima hakikat kala melihat luggageku tunggu masa ditarik...dan kala aku bepergian tanpanya...

Petang semalam,dia senyap jer ngadap komputer,alamak,majuk ke?marah ke?aku pulak masih tak sihat,demam kelmarin masih bersisa esp.batuk dan selsema....kalau ikut hati,nak buat tak tau jer,tapi bila ingat balik pesanan sorang nenek yang ku temui masa balik kg tepi sawah raya yang lalu,supaya,jangan marah.....selalu beralah....kalau suami,anak,menantu buat perangai...Doa....kemudian peluk depa dengan penuh kasih sayang...InsyaAllah orang yang marah tu tak jadi marah.....So,untuk tidak melihat sour face semalam,aku pun ikutlah nasihat nenek tu,everytime aku nak ke dapur which lalu his working area,aku buat lah macam nasihat nenek tu.Walla!sungguh mujarab...menjadik gitu!Cuma USD yang dia bagi tu jer dia tak sempat nak tambah!hahahaha....Settle satu kes!(Anak ok,papa anak lak yang hover....huhuhuhu)

Dah tau orang tu tengah cenggitu,boleh lagi tu,kutanya,bajuku ini,suit to which pants,hitam atau putih....nasib dia jawab,putih cantik,tapi kat sana tu kotor,so ist not suitable...hahaha,sebenarnya saja jer aku menduga hatinya...masih jauh hati kah?An evil wife huh?But true enough,Mr.Hubs never go overseas other than business purpose without me,not like me,.....But,travelling is my passion,its so hard to resist the chances offered by my company,and this is the reoson why I stay with this small Japanese Company.Arghhh....But,onced I did'nt joint the Perth tour,because I'm expecting my long wait precious in my tummy....

Oklah,Doakan I selamat menyusuri Mekong River itu ya....and moga selsema dan batuk teruk ini,akan segera sembuh jua.....

Till then,Chiow babe...Wassalam...

4 comments:

kak ja said...

Salam Nda,
Selamat pi dan selamat balik.. Bawak balik souvenirs bebnyk utk yg kunun2 majuk tu..

Aziah said...

tak pe, tak pe, aku ada untuk take care Mr Hubs. boleh? hahahhaha..

jaga diri di perantauan dan jangan 'LHOPA DIRRI' time soping nanti! aku tau sangat ko tuuu...

rerama salju said...

Salam Kakja,
Tq for the wish....souveniors?no problem punyo....
aziah..
chat to u later...byeeee

SaDi said...

take care... :)

berkongsi rasa ....