Wednesday, October 29, 2008

letihnya hari ini....

Masuk pagi ni,dah 2 hari aku pulang ke tanah air...tapi batuk dan semputku masih bersisa,kaki yang cramp hasil berjalan itik di terowong bawah tanah di ChuChi TUnnel itu masih tegang...seluruh badan yang sakit usah diucap...tahan sajerlah,sudah aku yang carik penyakit!sesekali keluar jua keluhan ringan dari mulut gatalku ini,maka terhasil jua pulangan paku buah keras dan sindiran manja dari sidia...."masa berjalan tak sakit...kira oklah tu kat sana dah happy,sampai sini sakit sikit"...well,dah biasa dah dengar skrip ni,ahaks!Tapi kalau berjalan dengannya,sakit macam mana sekalipun akan dicari penawarnya....sebut saja!



Sungguh tidak ku sangka,Vietnam yang kupandang sepi sebelum ini,meninggalkan sebuah momento menginsafkan dalam diriku setelah kusaksikan sendiri,perjalanan getir mangsa-mangsa perang itu,dan betapa bertuahnya diriku dilahirkan ditanahairku yang aman damai ini.



Perjalanan kali ini lebih bermakna kerana ditemani oleh adik temanku yang mengikuti suami bertugas disana,jadi selain makanan halal yang diurus agen pelancongan,tips shopping juga merupakan momen paling penting padaku.Paling gembira kala aku dapat membeli baju idamanku,3 - 4 times cheaper from my place,kerana rupanya butik yang kukunjungi itu adalah supplier pada butik-butik di Malaysia ini....so tanpa berlengah lagi I grabed 3 pairs,dengan niat untuk raya tahun depan,logik kah alasan itu?Yang penting I am one happy lady now!Walau pun baju yang I beli tu 1 and 2 size bigger dari my size,I still buy,sbb dah jatuh cinta pandang pertama,dah tak boleh lupa lagi dah....Arghhh...

Tak larat nak sambung lagi,as mata macam tak boleh bukak,padahal dah terlebih tidur,bila balik dari berjalan,I have to take at least a week to back to my normal routine!Duh,lamanya...tapi memang macam tulah,geram tau,tak boleh nak cocentrate buat apa2,fikiran pun tak boleh fokus,kenapa ya?ada petua tak ,nak dapatkan mood balik?

Sekian untuk hari ni,I'll upload more photos later,when I'm in a tip top condition k?

4 comments:

azizi said...

salam

nak buat mcmana, beli aja .... nanti tak boleh tidur termimpi2 .... teringat2 ..... heh..heh..heh :-)

Aziah said...

nak tengok gambar kain tu.

rerama salju said...

salam azizi,
tk sbb buat saya rasa tak bersalah menngores dan menang kartu kredit saya kala saya membeli baju2 glamour yang entah bila saya akan pakai tu...hehehe....
Sah,kalau tak beli,sampai arini saya terkenang,1st love katakan!ahaks!

aziah,
st laagi cek tayang baju tu ya?tunggu........

kak ja said...

Amboi mamboi... nyoping sakan akak sorang ni, no? Xpa... raya thn dpn x pyh beli lagi dah, kan? Ke kena beli gak? hahaha..

berkongsi rasa ....