Thursday, December 10, 2009

mixed feeling

macam-macam nak dilontarkan,
tapi berat betul tangan ni nak menukilkan
rasa berat sangat,
tak tau kenapa...
again,I blame the hormones changed,
well....maybe!

Am I over protective?
bila I nak semua org pleasekan my son?
ikut kehendak dia,
sukakan dia?
sedih bila dia rasa terhina,
berduka nestapa?


Am I over paranoid?(gubra!)
bila last nite Mr.Hubs kata,
he's having a b'ness problem lately,
someone sabotaged him,
so its takes time
to rebuild it again,
thus,I have to slash
whatever unnecessary expenses,:(
no hanky panky lifestyle
(no wonder he looks tension this past few weeks)

Am I over stress?
bila mak ngadu macam2
itu dan ini....
dari masalah gerai ke masalah geran?

Eh,setelah dilakarkan,
sebenarnya masaalah aku ini
tidaklah sebesar mana,
cuma aku yang terlalu memikir,
mahu gembirakan hati semua orang,
mahu membantu insan -insan yang kusayang
agar mereka dapat hidup aman
tanpa gangguan,

Tapi,
inilah namanya kehidupan,
kadang diatas,kadang dibawah,
bumi mana yang tidak ditimpa hujan,
laut mana yang tidak bergelora...

Sekarang aku lega,
kerana telah kuluahkan semua,
dan aku tahu
Yang Maha Esa sentiasa ada,
untuk aku memohon padaNYA,

Aku reda kembali....
Syukur....

(p/s:namun holiday plan sepanjang Dec ini,akan tetap ditersuksn,Ops! I did it again!)

4 comments:

:: NbC :: said...

be strong Linda, this is life - mmg x sunyi dr dugaan (i'm telling myself as well)

i believe u can get it thru well. Tak de salahnye having those kinda feelings - we r human being after all. :-)

hentian said...

Mak aku pernah berkata ketika beberapa bula lalu aku balik ke kampung.

"Kita ni terlalu baik dengan orang. Kekadang ianya memakan diri sendiri."

Dalam sesetengah keadaan diriku, aku akui kata-kata mak itu.

azizi said...

kdg2 kita tak berlaku adil dengan diri kita.
;-) .....
walau apapun, itu bukan senang.
insya' Allah semua akan dipermudahkan.
Mungkin ini resam kehidupan.
Sekali sekala dicubit dengan dugaan.

rerama salju said...

Pinky,
TQ...I tau hidup tak selalunya indah...cuma kadang2 tu kita yg terlalu mengikut perasaankan?

Insan,

Mak selalu bercakap melalui pengalaman...mrk dah byk mkn garam...yg jadi masaalah skrg,bila kita berbuat baik tu,kita selalu berharap yg sama jua...lantas kecewa jika diperlakukan sebaliknya....hai,manusia!

Azizi,
Saya lega dengan kata2 ikhlas azizi ni...hmmm I'm OK now.ALHAMDULILLAH

berkongsi rasa ....